ירושלים - עיר של מצויינות בחינוך

ה"קרן לירושלים" וה"מרכז הישראלי למצוינות בחינוך" בשיתוף משרד החינוך גאים להזמין את בית ספרכם להשתתף במיזם היוקרתי "ירושלים-עיר של מצויינות בחינוך".

מיזם לפיתוח ולטיפוח כישורי הוראה מתקדמת למורים, כישורי חשיבה ומיומנות למידה עצמאיים לתלמידים, בתחומי המתמטיקה והמדעים. המיזם מושתת על תוכנית "על מה דע" פרי פיתוח המרכז הישראלי למצויינות בחינוך.

המיזם מעניק הזדמנות שווה לחינוך הולם לכלל תלמידי העיר. צמצום פערים,  ויצירת שפה משותפת.

ירושלים -עיר של ניגודים, המתאפיינת באוכלוסיות בעלות אפיונים שונים.

לכל האוכלוסיות הללו מטרה משותפת אחת: להעניק לילדיהן, בני הדור הבא, חינוך ברמה הגבוהה ביותר, לדאוג להכשרתם לחיים דינמיים ולהכין אותם לקצב החיים בעולם הטכנולוגי אליו הם גדלים. לשם כך,  משפחות מוכנות להעתיק את מקום מגוריהן, רק כדי להשיג חינוך טוב יותר לילדיהן - למרות הצורך להקצות משאבים ניכרים ללימודי העשרה וחוגים המהווים לעיתים נטל על כלכלת המשפחה. מכיוון שלא כל ההורים מסוגלים לספק הזדמנות שווה להרחבת האופקים של ילדיהם,  נוצרים פערים אדירים בין תלמידים מאוכלוסיות עניות וחלשות לחבריהם מהאוכלוסיות העשירות והחזקות,  פערים באיכויות המורים בבתי הספר המשרתים את האוכלוסיות השונות ופערים ברמת הלימודים בבתי הספר השונים, כתוצאה מיישום או אי-יישום של תוכניות ותכנים ספציפיים.

 חזון עיר של מצוינותלתת הזדמנות שווה לחינוך הולם

לכל התלמידים ללא כל הבדל גזע,  דת, צבע ומין. באמצעות הגשמת החזון, נאפשר לכל תלמיד:

לצאת לחיים עצמאיים מנקודת מוצא שוויונית. להרגיש שווה,  ללא רגשי נחיתות.

לדעת שיכולתו להשיג את מבוקשו תלויה אך ורק בו. לחזק את הקשר בינו לבין לעיר ירושלים, כמקום מגורים להמשך חייו. ליהנות מאווירת אחדות, צמצום פערים, גיבוש ויצירת שפה משותפת.

הדרך להגשמת חזון" ירושלים עיר של מצויינות"

חזון משותף זה יושג על ידי רתימת בתי ספר מכל המגזרים למיזם, הכשרת מורים למצויינות בחינוך, ליווי פיזי של רכזי שטח בבתי הספר תוך כדי מעקב וצפייה בשיעורים, מרכז תמיכה טלפוני למורים, מבחני עומק חיצוניים ויצירת שינוי של ממש שתחולל תרבות של מצוינות בכל המעגלים.

"על מה דע" מהווה תרומה משמעותית לקידום תשתית ההוראה והלמידה של מקצועות המדעים והמתמטיקה ומשלבת הכוונה למורים ולתלמידים. התוכנית נפרשת על פני שלוש שנים  ומופעלת בקרב כיתות ד'-ו' בבתי הספר היסודיים.

דילוג לתוכן